Do poprawnego wyświetlania strony proszę o pobrania czcionki DISTRESS


 


MEDIA PO IMPREZIE
 


FILM
 


ZDJECIA

 

 

TOMASZOW MAZOWIECKI 21 pazdziernika 2006

Black Hawk Down

ECHO TEAM ZAPRASZA










Informacje organizacyjne


Data:                             21.10.2006
Nazwa:                           Black Hawk Down
Scenariusz I                    Restore Hope
Scenariusz II                   Rynek Bakara
Scenariusz III                  Black Hawk Down
Lokalizacja:                     Tomaszów Mazowiecki
Lokalizacja GPS:               N 51°32'56.38'' E 20°02'22.17''
Mapa:                             http://mapa.szukacz.pl/?x=572054&y=409676&zoom=2&opis=mobilne.net
Rodzaj:                           Gra scenariuszowa
Adres:                             Dawne zakłady włókien sztucznych Wistom ul. Piaskowa 19
Ilość graczy:                    400
Parking:                          Parking na terenie od 30 m od pola walki.

Organizator:                    Echo Team Łódź, pod patronatem DRAXXUS`a i BOYZ TOYZ,
Sponsorzy:                      LOGITECH


Zdjęcia z Terenu:                                    


[WW]  Waldek
Email:               waldemariusz@op.pl
Tel:                   605-563-715
Gg:                    2251966

[exx] Marcin
Email:                martin@toya.net.pl
Tel:                   604-85-66-61
Gg:                   385402

Do pobrania

Zapraszamy wszystkich chętnych na grę scenariuszową w dniu 21.10.06 na terenie dawnych Zakładów Wistom

 

Koszty uczestnictwa

Wpisowe:                           45 zł do 17.10.2006 przelewem na wskazane konto, lub 55 zł na miejscu,

Konto Bankowe:                 INTELIGO MARCIN GAWIN 50 1020 5558 1111 1192 9720 0037
Tytuł wpłaty:                      BLACK HAWK DOWN,  IMIĘ NAZWISKO lub KSYWA

Lista wpłat aktualizowana co 24 H pod adresem:
http://www.uvm.home.pl/forum/viewtopic.php?p=13829#13829

lub http://www.uvm.home.pl/forum/viewforum.php?f=11&sid=2ec4cb44297470f4e1121af0a5ee1e76

W cenie wpisowego:

  • Identyfikatory z Id,
  • Organizacja imprezy, aranżacja i przygotowanie scenariuszy,
  • Sędziowanie, 14 osób BIAŁE KOMBINEZONY drużyna D-TOX (na terenie gry lotne chrono x 2), wszyscy uzbrojeni w środki łączności i dziurkacze!!!!
  • Inez, (Very Important Person)
  • HP, Co2
  • Herbata, Kawa,
  • Pamiątkowe barrelbagi,
  • 1 litr wody mineralnej,
  • Nagrody do rozlosowania


 

Regulamin

  • Każdy gracz bierze udział w grze dobrowolnie i na własną odpowiedzialność.
  • Każdy gracz jest świadom ryzyka jakie panuje na tego typu obiektach i grach scenariuszowych.
  • Osoby nietrzeźwe, których zachowanie będzie zagrażało bezpieczeństwu innych graczy będą wypraszane z terenu.
  • Zabrania się wchodzenia w części terenu i budynków wygrodzonych biało-czerwoną taśmą.
  • Zabrania się przemieszczania lub usuwania biało-czerwonej taśmy lub przedmiotów nią oznaczonych.
  • Parking jest strefą wolną od ognia!!!!
  • Przestrzeliwanie markerów przed walką tylko w miejscu gdzie usytuowane jest CHRONO!!!!!!
  • Dopuszczalna prędkość wylotowa kuli z lufy markera max 300 fps.
  • Osoby z przegrzanymi klamkami 300-350 fps  utracą 2 życia
  • Każdy uczestnik jest zobowiązany poddać się kontroli chrono na żądanie sędziego.
  • Obowiązują barrelbagi (dotyczy wszystkich miejsc oprócz strefy chrono i terenu gry).
  • Bezwzględnie zabronione jest zdejmowanie masek na polu gry.
  • Pirotechnika tylko wytwarzająca dymy.
  • Zabrania się podnoszenia, odrzucania, odkopywania używanych środków pirotechnicznych.
  • "Nieśmiertelni" złapani na tym procederze przez sędziów tracą dwa życia.
  • Nie grający nie płacą wpisowego.
  • Osoby fotografujące mają obowiązek posiadania masek i kamizelek odblaskowych.

Kulki FPO

Kulki tylko organizatora, do nabycia na miejscu.
Na miejscu sklep oferujący podstawowe produkty - faty, pasy, itd.


Ceny za karton

DRAXXUS


Helifire           240 pln
Inferno          220 pln
Blaze             200 pln
Midnight         180 pln
Recsport         170 pln
Ghost            160 pln

X-BALL

GOLD
           240 pln
SILVER
          200 pln
BRONZE
         180 pln

SEVERE

CYCLONE
        240 pln
TEMPEST
          210 pln
STORM
            200 pln
ATMOSPHERE
    160 pln

MAPA 3D TERENU Z OZNACZENIEM BUDYNKÓW



MAPA 2D TERENU + SIATKA

Serwis sprzętu
Na miejscu serwis markerów i sprzętu wykonywany przez Renifera, serwisanta D-Toxów, opłata według wykonanej usługi. W sprawie Matrixów i cudów jednakże radzimy najbliższą parafię;-).
Serwis będzie znajdował się w namiocie z kulkami.

Wypożyczalnia sprzętu
Wypożyczenie sprzętu odbywa się za okazaniem dwóch dokumentów osobistych i pozostawieniu ich w depozycie wypożyczalni. Wypożyczenie sprzętu odbywa się po wpłaceniu wpisowego na imprezę oraz kwoty za wypożyczenie sprzętu. Do wypożyczenia: Markery Tippman, Butle HP 3000 PSI, maski JT PROSHIELD.
Kontakt w sprawie wypożyczenie: Marcin - exx ,  martin@toya.net.pl
Link do listy potwierdzeń rezerwacji: http://www.uvm.home.pl/forum/viewtopic.php?t=971
lub http://www.uvm.home.pl/forum/viewforum.php?f=11&sid=2ec4cb44297470f4e1121af0a5ee1e76

Catering
Na miejscu ogródek cateringowy.

Menu

Kiełbaska
Karczek
Kaszanka
Biała kiełbasa
Łosoś  
oraz inne potrawy
Surówki
Napoje
Ogórek konserwowy
Oraz inne dodatki, Napoje, Piwo, Batony.
Herbata - Kawa gratis dla wszystkich

Ubezpieczenie
Ubezpieczenia niestety nie będzie, każdy gra na własne ryzyko i odpowiedzialność, Teren będzie przez nas dokładnie zabezpieczony oraz będzie pomoc medyczna w postaci zespołu pogotowia z lekarzem.

Harmonogram:

Gramy 3 scenariusze po                       1,5 h,
Ilość życia na każdym scenariuszu        3,
Przerwy odpowiednio:
Po pierwszym sceno                            30 minut,
Po drugim sceno                                  60 minut

7.00 - 8.00       Wejście na teren.
8.30 - 9.00       Odprawa i znakowanie drużyn (podział na PSI) jeżeli siły będą nierówne, wyrównamy na miejscu,
9.00 - 9.15      Wymarsz na pole bitwy, po zgłoszeniu gotowości wszystkich związków taktycznych na wyznaczonych punktach przez sędziów rozpoczęcie gry.
16.00 - 17.00    Zakończenie.

 

Teren Gry
Teren zurbanizowany zabudowany budynkami o różnym charakterze. Teren obejmujący pole gry zaznaczony na zielono. Większość budynków to budynki magazynowo-produkcyjne. Budynków jest siedemnaście. Teren pomiędzy budynkami jest zróżnicowany, doły, usypiska gruzu bądź ziemi. Budynki na których można grać oznaczone są na mapach szarym kolorem. Na budynkach znajdują się kolejne cyfry lub litery odpowiadające oznaczeniu z mapy. Cyfry lub litery w realu umieszczone są co najmniej na dwóch ścianach w pobliżu wspólnego narożnika. Mapy
dostępne w wersjach 2D z siatką i 3D.

Zasady bezpieczeństwa na terenie gry
Miejsca niebezpieczne organizator wygrodził biało-czerwoną taśmą. Niektóre miejsca będą oznaczone punktowo (dziury w ziemi) opalikowane lub przedmioty owinięte biało-czerwoną taśmą. Zabrania się pod jakimkolwiek pozorem przechodzenia za tą taśmę, zrywania jej, lub przemieszczania przedmiotów nią oznakowanych. Może to spowodować zagrożenie dla sprawcy lub dla innych uczestników gry

Granice pola gry
W takcie grania nie wychodzimy poza granice pola i nie prowadzimy ognia w kierunku osób za granicą pola. Za wysoce niehonorowe traktowane będzie prowadzenia ognia zza tej granicy do graczy pozostających na terenie pola. Osoba opuszczająca teren gry zobowiązana jest zabezpieczyć marker poprzez założenie barrelbaga.

MAPY 3D


OZNAKOWANIE ZAWODNIKÓW
Taśma na rękawach oznaczająca drużynę + dodatkowy kolor taśmy w zależności od konstrukcji scenariusza.
Strony konfliktu:

Somalijczycy                opaski żółte
Task Force Ranger      opaski czerwone




Zasady leczenia
Każda ze stron konfliktu będzie miała po 1 medyku, który jest neutralny. Medycy oznaczeni odpowiednio dla strony. Medykiem kieruje dowódca strony lub wyznaczona przez niego osoba . Trafiony na polu żołnierz zgłasza się do "swojego" medyka, który na
identyfikatorze "dziurkuje" utratę jednego życia. Trafionych obowiązuje ogólnie przyjęta zasada rączka na głowie lub marker w górze od momentu trafienia                                                      do odznaczenia trafienia na identyfikatorze i usunięcia splata.
Medyków NIE MOŻNA PRZEJMOWAĆ ANI BRAĆ DO NIEWOLI.

Trafienie
Na scenariuszu obowiązuje gra na "splaty". Zawodnik który nie jest w stanie stwierdzić czy został oznaczony splatem powinien zgłosić się do sędziego w celu sprawdzenia, lub porosić o sprawdzenie kolegę z drużyny. Osoba która została trafiona "splatem" uznana jest za trafioną nawet jeśli sędzia nie był w stanie zauważyć tego lub zakomunikować uczestnikowi i powinna zachować się honorowo.




Komunikacja
Somalijczycy:                kanały 1,2,3
TFR:                            kanały 4,5,6
Sędziowie:                    kanał   7
Organizatorzy                kanał   8

Pirotechnika
Organizator dopuszcza tylko pirotechnikę wytwarzającą dymy.

 

Środki transportu
2 samochody Star 66 zabudowane (szpital polowy i pojazd łączności),
2 samochody Ził skrzyniowce, zdolne zabrać 20 osobowe załogi,
1 samochód Gaz,

Pojazdy na lusterkach mają zawieszone biało-czerwone taśmy, zerwanie taśmy z któregokolwiek lusterka równoznaczne jest ze "zniszczeniem" pojazdu. "Zniszczony" pojazd pozostaje w miejscu trafienia. Zniszczenie pojazdu nie ma wpływu na kondycję zdrowotną przewożonych załóg. Załogi obowiązują takie same zasady trafienia jak w zasadach ogólnych.

KIEROWCY (wyposażeni w maski) SĄ OSOBAMI NEUTRALNYMI I W PRZYPADKU POJAZDÓW Z ODKRYTYMI KABINAMI PROSZĘ BRAĆ TO POD ROZWAGĘ !!!!!!!!!

Rozpoczęcie i zakończenie scenariuszy
Zasygnalizowane wystrzeleniem rakiety sygnalizacyjnej (na odprawie zademonstrujemy)
 


 

SCENARIUSZE

 

Scenariusz I

Restore Hope

 

Siły TFR otrzymują zadanie ukrócenia samowoli milicji Aidida i umożliwienie dystrybucji żywności dla głodujących mieszkańców Mog, oraz przejęcia strategicznych punktów na terenie miasta, Somalijczycy z klanu Habr Gidir stawiają zaciekły opór i również podejmują działania zmierzające do opanowania punktów strategicznych.


MAPA 3D SCENARIUSZA I



MAPA 2D SCENARIUSZA I



Punktów strategicznych jest 9. Oznaczenia z mapy odpowiadają poszczególnym budynkom:

1. Baza Aidida 75 pkt
2. Hotel Olimpic, 20 pkt
4. Punkt rozdzielania pomocy humanitarnej, 50 pkt
5. Magazyny żywności, 35 pkt
6. Rozgłośnia radiowa, 50 pkt
7. Wieża lotniska, 35 pk
9. Baza Amerykanów 75 pkt
10. Stacja uzdatniania wody 20 pkt

B. Podstacja energetyczna 35 pkt

 

Do podziału jest 395 punktów, każda ze stron na starcie ma 180, obiekt B za 35 pkt nie jest obsadzony na starcie przez żadną ze stron.
(Założenia dla stron po 150 osób i więcej)
30% Somalijczyków rozpoczyna scenariusz w bazie Aidida - obiekt nr 1. Po 8 % Somalijczyków znajduje się w obiektach 6,7,10 pozostali startują z punktu oznaczonego na mapie przy obiekcie 9, posiadają wsparcie w postaci jednego pojazdu bojowego.
30% TFR rozpoczyna scenariusz w bazie Amerykanów -obiekt nr 9. Po 8 % TFR znajduje się w budynkach 2,4,5 pozostali startują z punktu oznaczonego na mapie w pobliżu obiektu 1, posiadają wsparcie w postaci jednego pojazdu bojowego.

Warunki zwycięstwa:
Posiadanie na swoim stanie obiektów za 285 pkt.
Zakończenie scenariusza po regulaminowy upływie czasu.

 

Scenariusz II

Rynek Bakara

Centralna część terenu stanowi tytułowy Rynek Bakara, kto opanuje centralną część terenu z zaznaczonymi czterema punktami strategicznymi i utrzyma je do końca gry odniesie zwycięstwo. Punkty strategiczne znajdują się odpowiednio w obiekcie 5 i 6. W tych punktach znajdują się zbiorniki z paliwem. Następne 2 punkty w których będą stały Stary 66 rozmieszczone są na otwartym terenie. Doniesienie zbiorników z paliwem do pojazdów pozwala na uruchomienie i wykorzystanie ich jako pojazdy bojowe. Do zdobycia na terenie i wykorzystania w czasie gry jest również pakiet "COVER-OPS"

MAPA 3D SCENARIUSZA II



MAPA 2D SCENARIUSZA II

COVER-OPS
Jest to dodatkowy element destrukcyjno-psychologiczny, wprowadzający świeży powiew i większą dawkę adrenaliny do scenariusza ;-),(pomysł naszego kolegi Opeja). Traktujcie to jako Open Source;-)

Na cześć terenu, (oznaczenie obszaru na mapie w kolorze pomarańczowym) sędzia główny zaprowadzi i ukryje Inez ;-). Inez będzie posiadała pakiet "COWEROPS". Pakiet ten jest przeznaczony dla 5 osób z zespołu którzy odnajdą Inez. W skład pakietu wchodzi taśma czerwona i żółta. 5 graczy strony która zdobędzie pakiet zmienia oznakowanie na rękawach na oznakowanie strony przeciwnej. Oznakowania właściwe nakleja na goleniach obydwu nóg, na połowie wysokości, OBOWIĄZUJE ZAKAZ ZAKRYWANIA OZNAKOWANIA NA GOLENIACH W INNY SPOSÓB NIŻ NATURALNE WYKORZYSTANIE TERENU LUB POPRZEZ SPOSÓB UŁOŻENIA CIAŁA.
Tak przygotowani "dywersanci" podejmują działania zmierzające do wyeliminowania jak największej liczby przeciwników. (UWAGA NA "friendly fire"). Gracz będący "Cower-Ops" może prowadzić ogień do momentu otrzymania splata po którym musi ujawnić swoją rolę pokazując oznaczenia z goleni. COWER-OPS ma taką samą ilość "życia" jak każdy gracz. Obowiązują go takie same zasady leczenia i nie daj Boże lub Allach niech nie pomyli medyków!!!!
Gracz pod opieką którego będzie Inez w momencie zakończenia scenariusza może liczyć na specjalnego bonusa. Wszyscy pozostali sesja zdjęciowa na życzenie.
Zakończenie scenariusza po upływie regulaminowego czasu gry.

 

Scenariusz III

Black Hawk Down

Wprowadzenie:

Do 3 października żołnierze TFR przeprowadzili wiele udanych akcji przeciw Habr Gidr, głównie nocą, kiedy mogli wykorzystać przewagę sprzętową. Szybkie uderzenia, błyskawiczna akcja i wycofanie stanowiły siłę TFR. Akcja 3 października została przeprowadzoną popołudniem i nie mogła być przełożona na noc. Jej zadaniem było pochwycenie doradców Adida, z samych szczytów jego władzy. Cele były na tyle ważne i trudno uchwytne, że gen. Garrison zdecydował się na akcję dzienną, mając pewne informacje (o ile w ogóle w takiej sytuacji taktycznej można mówić o "pewnych informacjach"), że cele będą w określonym budynku w centrum Mogadiszu. Akcja która miała trwać 45 minut, trwała 17 godzin. Choć nie wszystko szło gładko od początku misji, udało się opanować budynek-cel i pojmać doradców Adida wraz z 22 ich współpracownikami. W czasie przygotowań do ewakuacji został zestrzelony pierwszy Black Hawk, pilotowany przez Cliffa "Elvisa" Walcotta. Natychmiast skierowano na miejsce katastrofy kilka oddziałów i konwoje które miały zabrać rannych. W wyniku opóźnień w komunikacji i trudnej sytuacji taktycznej w mieście konwoje błądziły, krążąc kilka przecznic od śmigłowca. W tym czasie zestrzelony został drugi śmigłowiec, pilotowany przez Michaela Duranta (został on pojmany przez milicję Habr Gidir i przebywał w niewoli przez 11 dni, następnie został uwolniony). W czasie akcji śmierć poniosło 19 amerykańskich żołnierzy i 500 - 1000 (tak duża jest rozbieżność w stratach, w zależności od źródła) Somalijczyków.


MAPA 3D SCENARIUSZA III



MAPA 2D SCENARIUSZA III

Pozycje wyjściowe:

Amerykanie:
18 osobowa załoga Black Hawk 1 obiekt 5,  + 2 neutralne osoby (porucznicy sztabu Aidida)
18 osobowa załoga Black Hawk 2 północna część obiektu 6,+ 3 neutralne osoby (porucznicy sztabu Aidida)
2 grupy ewakuacyjne TFR po 50 % obiekt 12 i obiekt 13, są to HQ. Grupy ewakuacyjne TFR dysponują sprzętem zmechanizowanym w postaci 2 Starów 66 , 2 samochodów Ził skrzyniowców, stanowiących środek transportu oraz osłonę ruchomą dla siły żywej.

Somalijczycy:
30% Somalijczyków zajmuje obiekt 9
pozostali Somalijczycy podzieleni na 10 równych grup, budynki 1,2,3,4,A,B,7,8 i 6 w jego południowej części, oraz punkt zaznaczony na mapie przy budynku D,. Obiektem sztabowym Somalijczyków jest obiekt nr 1. Somalijczycy posiadają samochód Gaz.

Porucznicy sztabu Aidida
Ubrani w kamizelki oznakowani taśmą odpowiadającą danemu BH. Przejmowanie tych osób przez stronę przeciwną odbywa się przez dotkniecie ręką przez "żywego" żołnierza danej strony. Porucznicy mogą przemieszczać się tylko pod opieką żołnierza danej strony, który wydaje polecenia, w przypadku "śmierci" prowadzącego zatrzymują się w miejscu jego trafienia i oczekują na nowego prowadzącego lub na przejęcie. Nowy prowadzący ma obowiązek potwierdzić prowadzenie poprzez dotknięcie ręką. (Może być dowolna część ciała tylko uwaga na reakcję;-)) Porucznik "uwolniony" przez Somalijczyków oznacza się wywieszając białą szarfę na ramieniu.

Rozpoczęcie i elementy scenariusza:

Godzina "0" sygnalizowana wystrzeleniem rakiety
Ruszają do działań jednostki TFR i Somalijczycy,
Somalijczycy przez +1 min od Godziny "0" nie atakują BH 1 i BH 2 czyli obiektu 5 i północnej części obiektu 6
BH 1 i BH 2 przez  + 1 minuty od godziny "0" bez możliwości przemieszczania się poza wyznaczone punkty startowe, mogą prowadzić ogień do przegrupowujących się Somalijczyków. Zakończenie czasu +1 min zasygnalizowane rakietą.
Załogi BH 1 i BH 2 po upływie +1 min. mogą połączyć się w jeden oddział lub rozbić na mniejsze i zajmować pozycje wyczekiwania w jednym z 5 obiektów 5,6,A,B,C.  Mogą też dowolnie rozśrodkować poruczników.
Wycofywanie do HQ mogą rozpocząć po dotarciu do nich sił TFR. (wystarczy jeden "żywy" żołnierz TFR)

Warunki zwycięstwa:
Amerykanie: dotrzeć do BH 1 lub BH 2 i wyprowadzić przynajmniej 3 poruczników sztabu Aidida do jednej z HQ. Utrzymać obie HQ.
Somalijczycy: nie dopuścić do wyprowadzenia poruczników przez Amerykanów do HQ. Utrzymać budynek sztabowy.
Zakończenie scenariusza po regulaminowy upływie czasu.